Výrobce
V zásadě nezáleží na tom, od jakého výrobce si řetěz budete vybírat. Kvalita jednotlivých kusů se od sebe příliš neliší. Výrobní postupy jsou u všech producentů prakticky velmi podobné a tomu také odpovídá kvalita. Neplatí zkrátka staré ošemetné pravidlo, že staré socialistické výrobky nestály za nic, a raději bychom se měli poohlédnout po něčem zahraničním. Mnoho starších motocyklistů má v sobě tento mýtus zakořeněn. Soudobé technologie jsou na jiné úrovni, než byly před 30 lety. Ohledně řetězů se nejčastěji setkáváme s japonskými výrobky, např. EK Chain z japonského města Kaga, ale ke světové špičce se řadí také výrobky z ČZ Strakonice. Výrobce tedy víceméně řešit nemusíte.
Model řetězu
Vždy se řiďte doporučením výrobce motocyklu. Existuje tabulka modelů řetězů odstupňovaných od č. 415 až k č. 632. Každý model se liší roztečí článků, jejich šířkou, a průměrem válečků. V zásadě platí, že na motorce se musí články pohybovat volně a musí mít co nejmenší vůli. Pohyb musí probíhat pouze mezi válečkem a pouzdrem, a mezi čepem a pouzdrem. Výrobci většinou uvádí za modelem řetězu ještě písmeno, které značí, do jaké kategorie motocyklů spadá. Jsou to Road Race, Off Road, Street, Drag Race, a Motocross.
Pevnost
Tabulky výrobců uvádí také pevnost řetězu na motorku (únosnou zátěž v kN). Platí jedno nepsané pravidlo, že čím silnější stroj, tím je větší záběr řetězu, a tedy i vyšší nároky na jeho pevnost. Ovlivňuje ji mimochodem i styl jízdy – pro závodní stroje bude třeba pochopitelně pevnější materiál. U běžných silničních motocyklů většinou postačí přidržet se tabulek výrobců.
Délka
Ta se uvádí v počtu článků, a měla by odpovídat doporučení výrobce. Pamatujte také na to, že každý řetěz odchází tak, že se vytahuje nerovnoměrně, tedy některé články drží, zatímco jiné odejdou o něco dříve. Pro přesné zjištění vytažení řetězu slouží speciální měrka – není drahá a je vhodné ji mít doma v garáži mezi nářadím.
Barva
Většinou se setkáte s výrobky kovově šedými, ale vyrábí se i speciály v barvách odstínů červené, modré, a dokonce i zlaté.