V dřívějších dobách to bylo tak, že obchodník vzal vůz a sám si k dodavateli https://www.pre.cz/cs/domacnosti/sluzby-zakaznikum/co-delat-kdyz/podepsali-jste-smlouvu-jinemu-dodavateli-ale-chcete-zustat-u-pre/ jezdil pro zboží. Navíc často bral větší množství, aby nemusel jezdit brzy znova. V dnešní době se však tento systém změnil. Nyní již nejezdí obchodníci za dodavateli, nýbrž právě ti dováží dle objednávky potřebné zboží.
Toto prohození rolí však není jediné, co se změnilo. Snížila se plocha skladů v jednotlivých obchodech, které tam mají minimální množství. Nové zboží je přiváženo prakticky s přesností na hodinu i několikrát denně z velkoskladů. To na ně však klade i nové požadavky.
Co tedy musí naši dodavatelé https://sten-skrine.cz/nasi-dodavatele ovládat? V první řadě je to samozřejmě spolehlivost. V dnešní době, kdy jsou dodávky materiálu či zboží plánovány téměř na minuty, si nesmí dovolit sebemenší prostoj. Musí brát v úvahu, že pokud dodávku nepřiveze, obchod nebude mít zboží či továrna materiál na výrobu. Proto je důležité, aby na něj bylo v tomto ohledu absolutní spolehnutí.
To má samozřejmě nepěkný vedlejší důsledek v tom, že řidiči dodávek jsou hnáni až na limity svých aut a penalizováni, pokud přijedou pozdě. Čas, který je jim vyměřen, je však průměrným časem za dobrého počasí a nebere v úvahu například namrzlé silnice v zimě. To nutí řidiče riskovat a je i příčinou některých dopravních nehod.
Další vlastností, která je po dodavatelích požadována, je pružnost. Potřeby zákazníků se neustále mění a obchody na to musí rychle reagovat. To samozřejmě znamená, že stejně rychle musí reagovat i dodavatelé, kteří musí dovézt požadované zboží, a to v co nejkratším možném termínu.
Dodavatel je samozřejmě také zodpovědný za to, že zboží doručí nepoškozené. To je jedno z nejdůležitějších kritérií, protože pokud je zboží poškozené, je to jako by nedovezl žádné. Pro obchod by z toho vyplynula pouze ztráta.
Tyto všechny požadavky jsou samozřejmě zakotveny v kontraktu, který obchodníci se svými dodavateli mají, včetně penále za jejich nedodržení. Pro každý obchod i firmu je totiž nejdůležitější najít toho, kdo jim zboží doveze rychle, spolehlivě a nepoškozené. Jen tak mohou oba profitovat.