Ať se nám to líbí, nebo ne, hlavním cílem každé firmy, bez ohledu na její velikost či na to, co tvrdí ve svých propagačních materiálech, je dosažení co nejvyššího zisku. Koneckonců, kvůli tomu byla založena, a bez něj nemá šanci se na trhu udržet.

To mimo jiné znamená, že si musí udržet co nejvíce stávajících zákazníků a zároveň získávat stále nové. Tento úkol však není ani zdaleka tak snadné splnit, nikoliv nejméně pak proto, že se konkurence snaží přesně o to samé.

reklamtriko1

Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je jedním z klíčů k úspěchu. Ta se obvykle skládá z několika metod propagace, zvolených tak, aby se navzájem doplňovaly a aby jejich společný efekt byl co největší.

Jednou z těchto metod je pak i rozdávání či prodej nejrůznějších předmětů s logem a motem dané firmy. Obvykle se jedná o drobnosti, jejichž výrobní cena, a tedy i náklady na ně, nejsou nijak velké. Příkladem mohou být tužky, propisky, či klíčenky.

Někdy se však firma rozhodně investovat více. Výsledkem jsou například reklamní trička Promotextilie. Ta obvykle nejsou rozdávána, nýbrž prodávána, i když často poněkud nečestně – například jej dostaneme ke vstupnému na nějakou akci. Ovšem to vstupné je tak vysoké, že pokryje i náklady na výrobu oněch triček.

reklamtriko2

Tím se samozřejmě firmě vytváří další zisk, což je rozhodně plus. Ovšem je potřeba, aby si jej lidé chtěli pořídit. Toho se obvykle dosahuje tím, že se jedná o exkluzivní předmět, který lze sehnat pouze v rámci této limitované akce.

Ovšem samozřejmě je zde ještě další benefit: pokud lidé budou ono tričko nosit, pak ostatní uvidí název i logo oné firmy. A řeknou si, že když nosí oblečení s jejím jménem, pak jsou asi s danou firmou spokojeni. To může vést k tomu, že se rozhodnou ji také vyzkoušet.

Je tedy vidět, že účinek zde je. Ovšem aby jej bylo dosaženo, je potřeba tuto metodu využívat jen zřídka, jinak by svůj efekt ztratila. A to by byla rozhodně škoda.