Rozbil se vám telefon? Kdy má cenu dávat mobil na opravdu a kdy je jasné, že už se s ním máte rozloučit? Věříme, že všechny tyto otázky, si položila naprostá většina z vás. Taktéž víme, že dilema, zda si koupit rovnou telefon noví, nebo investovat jen do opravy, je opravdu velké. Ovšem máte štěstí! Sepsali jsme pro vás článek, ve kterém snadno, rychle a přehledně zjistíte, kdy má cenu dávat váš mobilní telefon na opravu a kdy už takříkajíc je nulová šance na to, aby se vzpamatoval – nebo kdy by oprava stála více, než telefon nový. Zkrátka, pokračujte ve čtení a dozvíte se všechny potřebné informace!
První a asi nejčastější poruchou mobilního telefonu, je prasknutí displeje. Na tuto závadu se velmi často nevztahuje záruka a tak si displej musíte nechat opravit na vlastní náklady. To, zda to má cenu, vás informují ve specializované opravně. Záleží především na tom, o jaký telefon se jedná a zda se na něj stále vyrábějí náhradní díly. Například výměna displeje samsung s8 cena je vcelku nízká. Oproti tomu, kdybyste se rozhodli nechat opravovat nějaký podstatně starší model, cena bude šplhat nahoru.
Další velmi častou poruchou je utopení telefonu ve vodě. Zde velmi záleží na tom, zda výrobce garantuje nějakou voděodolnost, či nikoliv. Pokud ano a i přesto vám mobil dávku vody nezvládl, šance na reklamaci jsou opravdu vysoké. Nicméně pokud výrobce žádnou voděodolnost negarantuje, pravděpodobně budete mít u reklamace smůlu. V takovém případě se ani moc nevyplatí mobil nechat opravovat. Spíš se modlete, že máte všechna data dobře zálohovaná.
Obdobně tomu je, i pokud vám telefon například spadne pod kola a úplně se rozpadne. Ve zkratce tak platí, že opravovat se vyplatí především malé poruchy, včetně poruch softwaru. Větší vady jsou většinou finančně podstatně náročnější a opravdu se nevyplatí.