V roce 2009 se na našem trhu objevila nová služba, která usnadňuje nákupy zboží na většině e-shopů. Zásilkovna, která funguje na principu franšízy. V současné době je v naší republice už kolem pěti set výdejních míst. Zaměstnává okolo stovky lidí a umožňuje podnikání stovkám franšízantů. Což oceňují všichni zákazníci. Možnost vyzvednout objednané zboží při cestě z práce či v blízkosti bydliště, šetří čas i peníze. Jedinou povinností je vyzvednutí zásilky do 7 dnů.
Ideálním místem pro zřízení franšízy Zásilkovny je provozovna či obchod, který se nachází na frekventovaném místě, poblíž parkoviště. Dobrá dostupnost je prvním předpokladem úspěšného podnikání. Ideálním řešením pro uskladnění zásilek je oddělený skladovací prostor, který usnadní manipulaci s nimi. Výhodou je vlastní výkladní skříň, do které se umístí viditelné označení výdeje zásilek. Důležitá je i provozní doba obchodu či provozovny. Měla by být pravidelná, každodenní a co nejdelší. Provozovat Zásilkovnu jenom několik hodin v týdnu nemá cenu. Pokud je v možnostech firmy, vhodná je prodejní doba i v neděli. Důležitým měřítkem je spokojenost zákazníků s kvalitními službami. Příjemný personál je hned od počátku dobrou devízou. Jenom tak se budou lidé rádi vracet.
Zásilkovna každé provozovně vhodně rozšiřuje nabízené služby a přivádí drobným podnikatelům nové zákazníky. Zřízení pobočky a kompletní know-how zajišťuje Zásilkovna. Franšízant s tím nemá žádné náklady. Stačí klasické počítačové vybavení s internetovým připojením, kterým je v současné době vybavena každá provozovna. Takto funguje veškerý kontakt jak s klientem, tak zákazníkem. Prostřednictvím servisní linky a obchodním systémem. Dokonce i případě reklamace je zboží odesláno zpátky kurýrem Zásilkovny. Příjmy, v podobě odměny za každý vydaný či přijatý balík, se znásobují příjemným benefitem. V podobě nových klientů, kteří si během manipulace se zásilkou něco nakoupí.